닥터린 WEB SITE DESIGN

균형 잡힌 일상의 본질을 추구하는 닥터린은 자연유래성분과 화학첨가물을 사용하지 않는 자연주의 건강기능식품 브랜드입니다.


자연주의 브랜드다운 깨끗하고 환경친화적인 이미지를 구축을 위해 심플하고 정제된 UI와 컬러를 사용하였습니다.
프리미엄급 건강기능식품 브랜드로서 소비자들에게 더욱 가깝게 다가갈 수 있도록 했으며, 깨끗하면서도 눈이 편안해 질 수있는 그린 계열의 컬러에 고급스러움을 더하기위한 톤 다운을 거친 컬러를 메인컬러로 사용함으로써 프리미엄 건강기능식품의 이미지를 효과적으로 전달했습니다.

브랜드의 아이덴티티 제작 및 쇼핑몰 디자인 / 컨텐츠 디자인을 포함한 퍼블리싱 외주업체 컨트롤 까지 혼자 디자인 및 컨트롤 했으며 오픈 이후 홈쇼핑 및 자사몰/오픈마켓 등 채널을 통해 연매출 약1800억을 돌파하였습니다.

Pursuing a balanced daily essence, Dr. Lean is a naturalist health functional food brand that does not use natural ingredients and chemical additives.


Simple and refined UI and color were used to build a clean and environmentally friendly image like a naturalist brand.
As a premium health functional food brand, it has been able to get closer to consumers and effectively delivered the image of premium health functional food by using a tone-down color to add luxury to the green color that can be clean and comfortable for the eyes.

It designed and controlled the brand’s identity production and publishing outsourcing company control, including shopping mall design/content design, and since its opening, it has exceeded about 180 billion won in annual sales through channels such as home shopping and its own mall/open market.